Ik geef trainingen en workshops in persoonlijke en professionele ontwikkeling en daarnaast begeleid ik intervisies. Communicatieve vaardigheden zijn een terugkerende factor. De methodieken waar ik een achtergrond in heb zijn:
- geweldloze of verbindende communicatie (NVC)
- gesprekstechnieken
- coachingsvaardigheden
- motiverende gespreksvoering
- interviewtechnieken
- werken met persoonlijke verhalen (storytelling)
- dienend leidinggeven
Ik maak graag gebruik van verschillende werkvormen, waardoor het speels en interactief wordt. Als trainer en coach zoek ik naar een combinatie van lichtheid en diepgang. We gaan de diepte in, maar op een open aangename manier. Het is ook leuk om te genieten van het proces van groei en inzicht. Ik vind het misschien wel het belangrijkste dat mensen in een training of bijeenkomst zich op hun gemak voelen, waardoor ze zich open stellen, zich kwetsbaar durven opstellen en kunnen ontwikkelen. Ondertussen waarborg ik de inhoud van het programma, kijk ik in het moment wat nodig is en zorg ik voor een prettig tempo.
Door mijn achtergrond als theatermaker en trainingsacteur heb ik ervaring in het gebruik van scènes en rollenspelen. Ik vind het ook erg leuk om die in te zetten in trainingen.
Ik gaf en/of geef training aan de volgende groepen:
- docenten
- gemeenteambtenaren
- welzijnsmedewerkers
- zorgprofessionals
- studenten in de zorg en in de sociale, creatieve en kunstensector
- coaches
- huisartsen en assistenten
- ondernemers
- leidinggevenden
Elke training die ik geef ontwikkel ik op maat. Ik vind het belangrijk om waarde toe te voegen en daarom kijk ik graag met je mee naar wat er speelt, wat er nodig is en doe ik suggesties om daarop aan te sluiten. Ik doe suggesties voor aanpak, vorm en inhoud en stem die met je af.
trainingsacteren
Als trainingsacteur probeer ik de drempel voor het rollenspel zo laag mogelijk te maken, zodat de deelnemer in ontspanning kan oefenen. Waarachtig rollenspel kan veel inzicht geven omdat het op een directe en menselijke manier laat zien wat de effecten zijn van bepaald gedrag. In mijn mondelinge feedback zoek ik een balans tussen helder teruggeven waar de deelnemer uit kan leren en anderzijds zorgen dat de persoon met zelfvertrouwen en een goed gevoel de training weer verlaat. Want iedereen neemt kwaliteiten mee en ik vind het belangrijk die te benoemen.